در این چند سال اخیر، ابزارهای پخش شبهات و لجنپراکنیها زیادتر شده، بهگونهای که در اختیار همه، حتی کودکان هم قرار گرفته است. این است که من نگران هستم که اگر امثال ما آنطور که وظیفهمان هست در این میدان کار نکرده باشیم، روزی ممکن است چشم باز کنیم و به ما نشان دهند و بگویند شما در ضعف انقلاب و کفر ورزیدن بسیاری از جوانها شریک بودهاید!
اشاره: طبق روال نشریه پرتو، ذیلا خلاصهای از یکی دیگر از سخنرانیهای مرحوم علامه مصباح(ره) تقدیم شده است.
اشاره: طبق روال نشریه پرتو، ذیلا خلاصهای از یکی دیگر از سخنرانیهای مرحوم علامه مصباح(ره) تقدیم میشود.
ما از اینگونه مضامین در روایات زیاد داریم که خداوند متعال میفرماید: فقرا عیال و نانخورهای خدا هستند و اغنیا وکلای او هستند. ثروتمندان امانتدار نعمتهای خدا هستند و خداوند این ثروت را به آنها داده است که بخشی از آن را به فقرا بدهند. خدا میتواند این کار را بکند؛ اما اگر خدا و حکمت آفرینش را نپذیریم و پیدایش حق را از ناحیه خدا ندانیم، این کار بر اساس منطق مادی، هیچ توجیهی ندارد.
اشاره: طبق روال نشریه پرتو، ذیلاً خلاصه یکی دیگر از سخنرانیهای علامه مصباح (ره) تقدیم شده است.
--------------------------------
برنامههای دشمنان برای شکست انقلاب
به نظرم رسید راجع به یک موضوعی که امروز جامعه اسلامی ما، به خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف این کشور در معرض تهدید آن هستند، به اندازه توان خودم و ظرفیت مجلس، چند جملهای به عرض شما عزیزان برسانم.
بسیاری از صاحبنظران، بهخصوص در این عصر، معتقدند که حق در اثر یک نوع تعامل و دادوستد بین افراد و جامعه حاصل میشود و کسی حق دارد از امتیازات و کمکهای دولت استفاده کند که خودش نیز نفعی به جامعه برساند. در واقع یک دادوستد است.
اشاره: طبق روال نشریه پرتو، ذیلا خلاصهای از یکی دیگر از سخنرانیهای مرحوم علامه مصباح(ره) تقدیم میشود.
این زمان دیگر اصلاً دوران کار فردی گذشته است. امروزه وقتی کاری میخواهد در جامعه انجام بگیرد، اصلاً باید کار جمعی باشد؛ یعنی بین کار فردی و کار جمعی آنقدر فاصله هست که برای کار فردی در مقابل کار جمعی اصلاً نمیشود اثری قائل شد و قابل مقایسه نیستند.
خدا نمیخواهد که انسانها نسبت به انسانهای دیگر بیتفاوت باشند. راجع به انجام وظایف و تکالیف دیگران، افراد دیگر هم نوعی مسئولیت دارند. اگر جاهل هستند باید تعلیمشان دهند؛ اگر غافل هستند باید متنبهشان کنند؛ اگر عاصی هستند باید امر و نهیشان کنند.