امام حسین علیه‌السلام: بهترین نوع صله‌رحم آن است که از کسی که قطع رحم کرده و با تو رفت و آمد نمی‌کند، دیدار و صله‌رحم کنی. کشف الغمه، ج ۲، ص ۲۹ 

کنترل رسانه توسط سرویس‌های جاسوسی

آیا می‌دانید عملیات «مرغ مقلد» که توسط سازمان سیا انجام شد، با رسانه‌ها چه کرد؟
"یک روزنامه‌نگار را می‌توان ارزان‌تر از یک روسپی تلفنی و با دو صد دلاری در هر ماه به دست آورد." این، بخشی از گفت‌وگوی یکی از عوامل سیا با فیلیپ گراهام، ناشر واشنگتن‌پست است که یکی از بسترسازان اصلی ورود سیا به حوزه مطبوعات و اجرایی شدن عملیات مرغ مقلد بود. قائم‌مقام سابق سیا گفته است: "همه می‌دانستند که گراهام، کسی بود که می‌توانستید روی کمکش حساب کنید." هدف از عملیات مرغ مقلد، قرار گرفتن رسانه‌های آمریکا در دستان سیا و مهم‌تر از آن، ایجاد یک شبکه ارتباطی گسترده در رسانه‌های جهان بود. در این پروژه که در سال ۱۹۵۳ آغاز شد، بیش از سه هزار افسر اطلاعاتی سیا در آن حضور داشتند و تعداد زیادی از دانشجویان، روزنامه‌نگاران و گزارشگران معتبر برای انتشار نسخه سیا مبالغی پرداخت شد. آسوشیتدپرس، رویترز، ABC ،CBS، NBC و  بسیاری از رسانه‌های جریان اصلی در فهرست سنگرهای اصلی مرغ مقلد قرار داشتند. 
برای مثال واشنگتن پست با امتناع از چاپ نام یکی از شخصیت‌های سیا به نام جوزف فرناندز به مدت بیش از یک سال و تا روز اعلام کیفرخواست وی در کاستاریکا، پوشش لازم را برای سیا فراهم آورد که اجرای این عملیات نقش مهمی در سرنگونی رئیس‌جمهور گواتمالا ایجاد کرد و یا بسیاری دیگر از عملیات‌های رسانه‌ها و انسان‌رسانه‌های مرتبط با سرویس‌های جاسوسی که اتفاقاً اغلب با موفقیت هم همراه بوده است.