«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

چانه زنی غربگرایان برای مذاکره ایران و آمریکا

روزنامه آرمان ملی در مطلبی با عنوان «آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است» نوشت: «اگر بایدن در این ۷، ۸ ماهی که تا انتخابات مانده بتواند همین‌طور از نظر جسمی خود را بکشد، شانس پیروزی ۵۰-۵۰ است؛ بنابراین اگر بتواند با ایران هم به توافق برسد می‌توانند در رالی انتخاباتی شعار دهد که دیدید ما با توافقی که انجام دادیم اجازه ندادیم ایران به بمب هسته‌ای برسد و از این صحبت‌هایی که همیشه می‌کردند؛ لذا برای انتخابات آقای بایدن مفید است که با ایران به یک توافق خوب برسد. هر چند که اگر هم نتواند، علاقه‌مندند که با ایران تنش را کاهش دهند؛ چون در نزدیکی انتخابات دوست ندارند که تنش بالا برود. چون تنش، خود باعث می‌شود که جمهوری‌خواهان به ویژه ترامپ به بایدن حمله کند که شما به ایران امتیاز و پول دادید.»
در ادامه این مطلب آمده است: «بازگشت طرفین به برجام کار سختی است و باید مسائل غنی‌سازی ایران و ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ایران حل شود تا بیاید و به ۳.۶۷ برسد. در نتیجه یا به توافق می‌رسند و امتیازات خیلی بزرگی به ایران می‌دهند یا تغییراتی در آن اعمال می‌کنند. نباید که همان برجام اجرا شود. مهم این است که گفتگوها آغاز شود که طی آن  یا دو طرف امتیازاتی به یکدیگر می‌دهند و یا اینکه در خود برجام دستکاری می‌کنند و تغییراتی صورت می‌دهند.»
در خصوص این موضع‌گیری روزنامه منتسب به جریان غربگرا، گفتنی است آمریکا می‌داند که نه تحریم، ایران را فلج می‌کند و نه امکان حمله نظامی به ایران وجود دارد. بر همین اساس تنها گزینه پیش روی آمریکا، امتیازگیری یک‌طرفه از ایران با حربه مذاکره است. واشنگتن برای زمینه‌سازی مقدمات مذاکره، نیازمند همکاران داخلی است.
آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است؛ اما در پی آن است تا این «نیاز ویژه» به مذاکره از سوی خود را به صورت «امتیاز ویژه به ایران» با هزینه‌ای گزاف به کشورمان بفروشد. 
نکته دیگر اینکه متاسفانه جریان غربگرا به هیچ عنوان به تجربه برجام و خسارت‌های هنگفتی که از این طریق به ایران تحمیل شد، اشاره نمی‌کند.