امام مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف): حقانیّت و واقعیّت، با ما اهل‌بیت رسول‌الله (ص) می‎باشد و کناره‎گیری عدّه‎ای از ما، هرگز سبب وحشت ما نخواهد شد؛ چرا که ما دست‌پرورده‌های نیکوی پروردگار می‎باشیم و دیگر مخلوقین خداوند، دست‌پرورده‌های ما خواهند بود.    (بحارالانوار: ج ۵۳، ص ۱۷۸)  

منطق قرآنی مقابله با اصرار دشمن بر توطئه و جنایت

 داود مهدوی زادگان 
 
عملیات "وعده صادق ایران" علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در پاسخ به حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق در فروردین سال جاری با هدف بازدارندگی، برنامه‌ریزی و اجرا شده بود. 
اما ظاهراً باند جنایتکار صهیونیستی از این عملیات عبرت نگرفت و این بار گستاخ‌تر شده و به پایتخت کشورمان حمله کرد و مهمان عزیزمان حاج اسماعیل هنیه، رهبر حماس را به شهادت رساند.
این اقدام شرورانه و جنگ‌طلبانه رژیم غاصب قصاب صهیونیستی علاوه بر غیرت ملی، غیرت مهمان‌نوازی ملت ایران را جریحه‌دار و غضبناک کرده است. رژیمی تجاوزگر جرئت پیدا کرده به میهن عزیزمان موشک‌پرانی کند و سنت مهمان‌نوازی خوب ایرانیان را مخدوش کند. اکنون سوال راهبردی این است که با چنین رفتار عبور از خط قرمزها چه باید کرد؟ آیا باید کوتاه آمد و سیاست بزدلانه را پیش کشید و ایده ایران قوی و سربلند را کنار گذاشت، یا اینکه باید پاسخی محکم‌تر و سخت‌تر از گذشته داد تا دشمن صهیونیستی دیگر هوس چنین اقدامات تجاوزکارانه را نکند؟ ولی‌فقیه که بر مبنای سیاست بازدارندگی، فرمان عملیات وعده صادق را صادر فرمودند، این بار نیز بر پایه همان سیاست فرمودند: «رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد؛ ولی زمینه‌ مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت». (بیانات ولی‌فقیه: ١٠/ ۵/ ١۴٠٣).
ولی‌فقیه، خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه را وظیفه جمهوری اسلامی دانسته است. یعنی باید در رویارویی با دشمن صهیونیستی که به حریم جمهوری اسلامی تجاوز کرده است، قاطع‌تر و محکم‌تر از اقدامات گذشته عمل کرد. البته این عزم و اعتقاد حکومتی ایشان، منطبق با آموزه‌های وحیانی قرآن کریم است.
رسول الله صلی الله علیه و آله سخن حق الهی را برای کفار و مشرکین به ارمغان آورده است؛ ولی آنها از پذیرفتن آن کراهت داشتند: لَقَدْ جِئْناكُمْ بِالْحَقِّ وَ لکنَّ أَکْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ کارِهُونَ (زخرف: ٧٨). 
بلکه کفار و مشرکین برای جلوگیری از انتشار حق در میان مردم عزمشان را بر توطئه قتل رسول خدا محکم‌تر کردند؛ لذا قرآن کریم در پاسخ به چنین اراده شومی می‌فرماید توطئه و مکر ما نیز علیه شما محکم‌تر خواهد بود: أَمْ أَبْرَمُوا أَمْراً فَإِنَّا مُبْرِمُونَ (زخرف:79).
کـلمـه (ابـرام) بـه مـعـنـای مـحـکـم کـردن عـهـد و نـشـکـسـتـن آن اسـت، در مقابل کلمه (نقض) که به معنای شکستن آن است.یعنی: بلکه نقشه‌ای را که علیه تو کشیدند محکم کردند، و ما هم نقشه خود را علیه ایشان محکم خـواهـیـم کـرد.
بنابراین، منطق قرآنی به ما می‌گوید وقتی عزم دشمن ملت بر دشمنی ورزیدن محکم‌تر و جدی‌تر می‌شود، شما نیز در دشمنی با دشمن ملت راسخ‌تر و استوارتر شوید و کوتاه نیایید.
اما نکته مهم آن است که این آیه شریفه در مکه نازل شده است و رسول الله صلی الله علیه و آله در این شهر فاقد قدرت قاهره حکومتی بودند. پس، این دستور قرآنی بر پیامبر اکرم در مدینه که حکومت اسلامی پایه‌گذاری شده، الزام‌آورتر است.