فرناز ایزدبین
فعالیت منافقین در شبکههای اجتماعی براساس دستورالعملهای فریب صورت میگیرد و اعضای سازمان، با کار اجباری شبانهروزی سعی میکنند کنشهایی هر چند محدود در ایران را رقم بزنند. در این گزارش، خاطرههایی از اعضای جداشده از گروهک جنایتکار و تروریستی منافقین در خصوص این ارتش سایبری شکستخورده را با هم مرور میکنیم.
باید کامنت منفی و فحش مینوشتیم.
حسن حیرانی، عضو جداشده از فرقه رجوی، در مصاحبه تلویزیونی با شبکه بیبیسی فارسی: هر فرد در این گروهک بسته به سطح دانش خود، از فضای مجازی و آشنایی با زبانهای متفاوت، چندین حساب کاربری متفاوت در شبکههای اجتماعی برای خود داشت. افراد طبق برنامهای که هر روز صبح از بخش سیاسی گروهک اعلام میشد، فعالیتهای مشخصی مانند لایک و ریتوییت کردن توییتهای مریم رجوی (سرکرده این گروهک تروریستی) را انجام میدادند. خودم سه سال در قسمت سیاسی فرقه بودم که در این بخش هر روز صبح به همه اعضا جیمیل ارسال میکردیم که امروز در رابطه با چه موضوعی توییت بزنند و فعالیت مجازی بکنند. همچنین من خودم چند تا صاحب عربی، انگلیسی، فارسی داشتم و هر روز صبح باید میرفتم توییتهای خواهر مریم را لایک میکردم و کامنت مثبت میگذاشتم. گاهی روزها نفرات آیپک علیه ایران و جمهوری اسلامی حرف میزدند که ما باید میرفتیم و کامنت ضد ایران میگذاشتیم. گاهی کسی از اصلاحات در ایران دفاع کرده بود و ما باید میرفتیم به جد و آباد این بنده خدا فحش میدادیم و کامنت منفی میگذاشتیم.
مشکلات ایران را هشتگ میکردیم
حسن شهبازی، عضو جداشده از فرقه رجوی: برای فعال شدن هشتگها، به ما گفته میشد که دقیقاً روی چه هشتگی کار کنیم. کار ما این بود که با جستجوی ویدئوهای اعتراضات و نشر و بازنشر آنها، کامنتهای خودمان را در ذیل همان ویدئوها پخش کنیم. ما به صورت روزانه، دستورالعملهایی برای تمرکز روی مسائل جاری ایران دریافت میکردیم؛ مسائلی مانند بالا رفتن قیمتها، بیکاری و فقر. ما باید با استفاده از توییتر، توجه جهانیان را به این مسائل جلب میکردیم و به هر طریقی، جمهوری اسلامی را مقصر نشان میدادیم. این وظیفه روزانه ما در فضای مجازی بود.
دستور رجوی: سیاهنمایی وضعیت ایران
یکی از نجاتیافتگان از کمپ آلبانی: دستور مریم رجوی به سران تشکیلات، تبلیغات دروغین و شیطانسازی و سیاهنمایی وضعیت ایران است و اینکه اربابش قصد حمله به ایران را دارد. بالطبع بالابردن جنبه تبلیغی مثبت از وضعیت تشکیلات پوسیده در آلبانی که رمقی برای بقا در وجود افراد باقی نمانده است، فقط بهخاطر سالها مغزشویی است که انجام دادند و اینکه زندگی در بیرون تشکیلات برایشان متصور نیست و همچنین فضای پیچیده سرکوب و بیهویت کردن افراد توسط مسعود و مریم رجوی و مسئولان و غل و زنجیرهای ایدئولوژی مریم بر دست و پای تکتک آنها تنیده شده و آنها توان فکرکردن را از افراد سلب کردهاند و افراد مأیوسانه آنجا هستند.
اینترنشنال و بعضی از سلبریتیها بیانیههای منافقین را بازپخش میکنند
کریم حقی، محافظ سابق مریم رجوی: الان مجاهدین با کمیتههای جوانان محلات بدون اینکه کسی بداند وابسته به مجاهدین هستند، فعالیت میکند و شبکه اینترنشنال پیامها و بیانیههای این کمیتهها را داخل منازل و محل کار ایرانیان میبرد و حتی تعدادی از سلبریتیها و افراد مطرح، بیانیههای اینها را بازپخش میکنند بدون اینکه بدانند واقعیت قضیه چیست! مردم با اغتشاشات همراهی نکردند و تمام فراخوانها شکست خورده است.
ایراناینترنشنال مسئول سفیدکردن منافقین است!
برجسته کردن کمیتههای جوانان محلات و نرمالیزه کردن تجزیهطلبی را شبکه اینترنشنال انجام میدهد و حتی سفیدکردن مجاهدین را برعهده این شبکه گذاشتهاند. اگر بدانید مجاهدین چه هزینههایی میکنند، سرتان سوت میکشد! تکنولوژی اسرائیل پشت مجاهدین است تا آنها را به نتیجه برسانند!
تمام چتهای ما چک میشد
مصطفی بهشتی، عضو جداشده از فرقه رجوی: مانیتورینگ افرادی که در حوزه فضای مجازی در داخل پادگان اشرف 3فعالیت میکنند، در چهار مرحله انجام میگیرد. در اتاق و یا سالنی که افراد پشت سیستمها هستند، تلویزیونهای بزرگ موسوم به پلاسما وجود دارد که مانیتور تمام دستگاههای رایانه افراد به این تلویزیونها متصل است. یک فرمانده در هر اتاق هست که چت افراد را چک میکند. مراحل بعدی چک در اتاق فرماندهی، اتاق اطلاعات و امنیت و اتاق اینترنت و سایبری اصلی فرماندهی صورت میپذیرد. هدف از این مراحل، چک امنیتی و جلوگیری از درز اخبار تشکیلاتی توسط افراد ناراضی به بیرون تشکیلات است. برای اینکه اعضای فرقه نتوانند توسط تبلتها و گوشیهای تلفن همراه با خارج از مناسبات ارتباط بگیرند، به طریقی محل سیمکارت آنها را خراب میکنند. من بهعنوان کسی که 21سال در سازمان مجاهدین خلق بودهام میگویم که اشتباه محض است اگر فکر کنید مجاهدین بهدنبال آزادی مردم ایران هستند. آنها فقط و فقط بهدنبال کسب قدرت هستند.
میخواستیم جوانان را جذب کنیم چون گذشته سازمان را نمیدانستند
پرویز حیدرزاده، عضو جداشده از فرقه رجوی: هر یک از اعضای سازمان ممکن است بیش از 10حساب کاربری در شبکههای اجتماعی داشته باشند که صاحبان ظاهری بیشتر آن حسابها، دخترهای جوان با اسم و داستان و هویت جعلی هستند. اعضای سازمان تلاش میکنند در شبکههای اجتماعی، پستهای مریم رجوی را پر بیننده کنند و در این زمینه از ماشینهای ترول برای ترند کردن مریم رجوی و سازمان استفاده میکنند. تلاش اعضای سازمان مجاهدین خلق در شبکههای اجتماعی این است که کاربران را به مرحله نفرت از حکومت کنونی ایران برسانند تا آن افراد در شرایطی که بهوجود میآید، عملیاتهای ایذایی انجام بدهند، اموال عمومی را آتش بزنند و کارهای دیگری از این دست. به ما میگفتند از 15ساله تا 30ساله را با حرفهایتان جذب کنید. این سنها زودباور هستند، خوب تاریخ نمیدانند و ما را خوب نمیشناسند. من فقط اجازه داشتم که به مخاطبم بگویم در سوئد و دانمارک دانشجو هستم و بیشتر از این دو تا کشور اجازه نداشتم که بگویم. شاید کس دیگری جای دیگری را میگفت. هیچ عکس شخصی هم حق نداشتیم از خودمان در فضای مجازی منتشر کنیم.
مردم به ما ناسزا میگفتند
اکانتی تحت عنوان سعید ۲۵ ساله داشتیم که صاحب این اکانت یک فرد ۸۰ ساله است که مشغول فریب جوانهای ایرانی در فضای مجازی است. تا آنجا که ما در آن گروهک مشغول فعالیت سایبری بودیم، هیچگونه موفقیتی را شاهد نبودیم؛ چرا که اکثر افرادی که به ما وصل میشدند، به محض آنکه اسم سازمان را میشنیدند، کل ارتباطشان را با ما قطع کرده و با ناسزاگویی از ما جدا میشدند.
جذب جوانان فریبخورده با وعده پول
از زمانی که من وارد فرقه رجوی شدم، شاهد این موضوع بودم که برای هر یک از اعضا، تعداد زیادی رایانه تهیه شد و از آن افراد در قالب به قول خودشان «ارتش سایبری خواهر مریم» در راستای تأمین منافع سازمان سوءاستفاده میکردند. شاید بتوان بهصورت مختصر تمام فعالیتی که ما در قالب ارتش سایبری در آن فرقه انجام میدادیم را اینگونه تعریف کرد که وظیفه ما در آنجا وصلشدن به داخل ایران و فریب جوانها بهمنظور جذب نیرو و استفاده از آنها برای ایجاد اغتشاشات و در نهایت به زعم خودشان سرنگونی نظام ایران بود. اکانتهایی که در آنجا استفاده میشد برگرفته از نامهای اصیل ایرانی همچون کوهها، دشتها یا اسامی ایرانی جوانپسند بود که بتواند قشر جوان و فعال در فضای مجازی را فریب دهد. در واقع اعضای سایبری سازمان وظیفه داشتند که «پس از جذب جوانان فریبخورده با وعده پول» یا مواردی از این دست، آن جوانان را مجاب کنند که با چسباندن برخی عکسها در اماکن عمومی، شعارنویسی، پارهکردن برخی تصاویر، آتشزدن و ایجاد اغتشاش و ارسال تصاویر برای اعضای سازمان، از آنها پول دریافت کنند.