«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

تراژدی بزرگ قرن در سالی که گذشت

دنیای سیاست در سالی که گذشت با تمامی تلخی‌ها و شیرینی‌هایی که به همراه داشت به پایان رسید و برگی دیگر از تاریخ پر فراز و نشیب ایران و جهان، ورق خورد و به تاریخ حوادث تلخ و شیرین پیوست. جهان سیاست در سال ۱۴۰۲ آبستن حوادث بسیاری بود. در این میان؛ اما تلخ‌ترین حادثه، کشتار وحشیانه بیش از ۳۰ هزار زن و کودک و پیر و جوان در غزه توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل بوده است که برخی از آن به عنوان سو‌گنامه قرن نام می‌برند.
کارنامه جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی، بیش از ۷۰ سال تداوم داشته است. بسیاری از این جنایات که در جریان بیرون راندن مردم مظلوم فلسطین از خانه و کاشانه‌شان رقم خورده، تا به امروز با حمایت قدرت‌های غربی به ویژه آمریکای جنایتکار تداوم یافته است. این در حالی است که غرب وحشی با این همه جنایت و توحش، همچنان به عنوان کعبه آمال غرب‌پرستان و ستایشگران فرهنگ غربی قرار دارد!  
دایره این جنایت‌ها آن‌قدر وسیع و فاجعه‌بار و شنیع است که در هیچ جای تاریخ نمی‌توان به این شدت با طول زمانی بیش از ۷۰ ساله نظیر آن را سراغ گرفت و متاسفانه هنوز هم با شدت تمام، تداوم دارد. حجم بی‌سابقه تخریب و آوارگی در غزه، شمار بالای جنایت‌های ارتکابی رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان، و این همه جنایاتی که نماد سقوط اخلاقی غرب است در مقابل انظار بی‌تفاوت ناظران پرمدعای حقوق بشر غربی اتفاق افتاده و متاسفانه هیچ واکنشی به دنبال نداشته است.
تاریخ، رسوایی بسیاری از حاکمان کشورهای اسلامی که به جای ایستادن در مقابل این جنایات، در کنار متجاوزان آمریکایی و صهیونیستی قرار گرفتند را نیز فراموش نخواهد کرد. ایستادگی و مقاومت جریان تشیع و دوستداران مکتب اهل بیت علیهم‌السلام از ایران تا مقاومت اسلامی عراق و لبنان و یمن در کنار مردم مظلوم غزه، افتخاری دیگری برای جریان اصیل اسلامی است که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد. امروز دنیا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر مقاومت اسلامی در جهان سر تعظیم فرو می‌آورد. معاون وزیر خارجه قبلی آمریکا اخیراً با اعتراف به ناتوانی آمریکا در برابر ایران اسلامی قدرتمند گفت: ما باید شکست خود را در مقابل ایران قبول کنیم و این شکست با جنگ غزه و اسرائیل بیش از پیش عیان گردید؛ زیرا با وجود این همه پشتیبانی مالی و ارسال سلاح به اسرائیل، ما از پیروزی اسرائیل نا امید هستیم... حریف اصلی ما در این جنگ، ایران است. ما این همه در خاورمیانه هزینه کردیم، پایگاه‌های متعدد و قدرتمند نظامی در تمام کشورهای منطقه ایجاد کردیم، به‌روزترین سلاح‌ها و پدافندها را در آنها قرار دادیم؛ اما باز حریف ایران نیستیم... ما با این همه تهدید نظامی و تحریم‌های سخت اقتصادی و جنگ فرهنگی نتوانسته‌ایم آنها را از پا بیندازیم... هنوز هیچ کشوری نتوانسته ما را تهدید نظامی کند؛ ولی ایران پهپاد ما را می‌زند، به پایگاه نظامی ما حمله می‌کند، به ناوهای جنگی ما نزدیک می‌شود و هشدار می‌دهد، محموله و کشتی نفتی ما را مصادره می‌کند؛ ولی از ما کاری ساخته نیست.
وی در نهایت اذعان می‌کند که ایران این همه پیروزی را مدیون "رهبری هوشمند و باذکاوت" خویش است که در تله جنگ‌های نظامی و اقتصادی ما گرفتار نمی‌شود.
موضع‌گیری هوشمندانه مقام معظم رهبری در برابر این سوگنامه بزرگ قرن، بار دیگر بر حقانیت جمهوری اسلامی و شقاوت و گمراهی دشمنان ایران اسلامی مُهر تایید نهاد. امروز همه باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی در کشورمان باشیم؛ تاریخ در مورد ما و دشمنانمان قضاوت خواهد کرد.