«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

بهترین بستر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بخش «تعاونی» است

مهران فاطمی با بیان این که اقتصاد اسلامی با اقتصاد کلاسیک و متعارف دنیا متفاوت است، گفت: در اقتصاد اسلامی، مؤلفه‌هایی خاص و روحی بر آن حاکم است که با اقتصاد غربی تفاوت دارد.
وی با بیان این که ثروت، صرفاً نباید در دست یک عده خاصی باشد، عنوان کرد: مهم‌ترین اصل در اقتصاد اسلامی، «مسئله عدالت اجتماعی» و «توزیع متوازن ثروت در بین همه مردم» است.
مهران فاطمی با اشاره به اینکه، در الگوی اقتصاد مقاومتی هم به عدالت اجتماعی به طور خاص تأکید شده است، تصریح کرد: رکن اول در اقتصاد اسلامی، عدالت اجتماعی و رکن دوم، مردمی‌سازی اقتصاد و مشارکت همه مردم در امر اقتصاد است و بستری که بتواند این دو را کنار هم جمع کند، بهتر از "تعاونی" وجود ندارد.
فاطمی تأکید کرد: بهترین بستر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بخش "تعاونی" است؛ چرا که هم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شده و هم سند ملی تعاون وجود دارد که می‌توان مردم سازی اقتصاد را از آن منتج کرد.
وی با بیان این که مهم‌ترین بستری که به‌عنوان حاکمیت باید از آن حمایت کنیم، بخش تعاون است، خاطرنشان کرد: «فرهنگ تعاونی و اقتصاد تعاون» باید در استان تقویت شود و در این راستا باید کار فرهنگی صورت گیرد و یکی از مهم‌ترین مسائل اتاق تعاون و وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «ترویج و تبیین فرهنگ تعاون» است و در این مسیر، هم ترویج نظری و هم ترویج عملی، باید در دستور کار قرار گیرد.
فاطمی ادامه داد: وقتی مردم را تشویق کردید و آموزش دادید که تعاونی تشکیل دهند؛ ترویج عملی آن این است که مشکلات سر راه، باید برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم بخش تعاون قدرتمند شود، باید حمایت عملی انجام دهیم، اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، به‌عنوان دیده‌بان توسعه و پیشرفت استان، باید به بخش «تعاون» نگاه ویژه داشته و مطالبه‌گر این حوزه باشد.