رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم):  هر کس برادر دینی خود را خالصانه دیدار کند، خدای متعال به او می‌فرماید: تو مهمان و زائر منی، پذیرایی از تو بر عهده من است و من به خاطر اینکه برادر دینی‌ات را دوست می‌داری، بهشت را بر تو واجب ساختم.  (وسائل الشیعه، ج 10، ص 457)

انتخابات، مصداق تغییر در سرنوشت

«...إنَّ اللهَ لاییغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ...؛ خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‏دهد، مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!» (رعد 11)
این آیه، یک قانون کلی و عمومی را بیان می‏کند، تابعیت اراده الهی از اراده ملت‌ها، قانونی سرنوشت‌ساز و حرکت‌آفرین و هشداردهنده! این قانون به ما می‏گوید مقدرات شما قبل از هر چیز و هر کس، در دست خود شما است، و هر گونه تغییر و دگرگونی در خوشبختی و بدبختی در درجه اول به خود شما بازگشت می‏کند، حتی لطف خداوند، یا مجازات او، بی‌مقدمه، دامان هیچ ملتی را نخواهد گرفت؛ بلکه این اراده و خواست ملت‌ها، و تغییرات درونی آنهاست که آنها را مستحق لطف یا مستوجب عذاب خدا می‌سازد. این آیه گویای رابطه مستقیم اراده ملی با تحولات سیاسی و اجتماعی است. تاریخ اسلام و تاریخ معاصر، مملو است از شواهدی بر این اصل اساسی و جاودانی.
رهبر معظم انقلاب پیرامون این آیه می‌فرماید: «مضمون آیه این اســـت که تغییرات به دست شماست. کلید تحولات اجتماعی، تحولات عظیم در دست شماست. هم پیشرفت و هم پســـرفت و ارتجاع، بستگی دارد به اراده‌ی انسان‌ها. وقتی که شما تغییرات مثبت در خودتان ایجاد کردید، خدای متعال هم برای شما حوادث مثبت را به وجود می‌آورد. همچنان که در جریان انقلاب اسلامی، مردم ایران روحیات خودشان را تغییر دادند، خدای متعال هم وضع آنها را تغییر داد. ملت ایران راه خود را، حرکت خود را، انگیزه‌های خود را اصلاح کردند، خدای متعال هم به آنها کمک کرد، به آنها نصرت داد و پشتیبانی کرد. اما اگر چنانچه خدا نعمتی به یک ملّتی داد و این ملّت درست حرکت نکردند، درست عمل نکردند، خداوند این نعمت را از اینها می‌گیرد! شما در دعای کمیل هم می‌خوانید: «اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتى تُغَیِّرُ النِّعَم» این تغییر نعمت؛ یعنی سلب نعمت چیزی است که ناشی از اراده است. خدای متعال پسرفت را نصیب هیچ کشوری نمی‌کند، مگر خودشان به دست خودشان بکنند. تغییر ِموجب ِپسرفت را خود ِ ملت‌ها به وجود می‌آورند.»
انتخاب رئیس قوه‌ی مجریه، به معنای مسلط ساختن وی بر سرنوشت کشور در حوزه‌ی مدیریتی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی است و این سرنوشت، با رأی مستقیم مردم رقم می‌خورد. حال که این‌چنین است، نباید اجازه بدهیم هر کسی سرنوشت کشور را برعهده گیرد. باید با حضور اکثریت و انتخاب اصلح، سرنوشت سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، به شایسته‌ترین فرد محوّل شود. تلاش کنیم پیشرفتی که با انتخاب شهید آیت الله دکتر رئیسی حاصل شد، با انتخاب فرد اصلح استمرار ببخشیم.