امام حسین علیه‌السلام:  خودنمایی گزافه‌گویی، عجله کم عقلی و سفاهت ناتوانی است. کشف الغمه، ج ۲، ص ۳۰  

نقش حوزه‌های علمیه در شناساندن بیش از پیش چهره یهود منحرف

دکتر سید حسین خادمیان نوش آبادی

 

قرآن کریم در آیات مختلف یهود و بنی‌اسرائیل را معرفی نموده است و حوزه‌های علمیه به عنوان وارثان تبار فکری ادیان توحیدی و پیامبران الهی به ویژه قرآن و عترت باید شناسنامه قرآنی و حدیثی یهود منحرف را اعلان تا یهود واقعی از یهودی نمای صهیونیست و... شناخته شود.

حوزه‌های علمیه فرزندان مطلوب قرآن و عترت هستند و این اتصال به ثقلین که نشان از وراثت فکری و بیانگر تبار فکری حوزویان از معصومان علیهم السلام است ، ایجاب می‌نماید جامعه را از حقایق قرآنی و روایی در همه ابعاد روشن و آگاه سازند. قرآن و عترت ، چشم بینای هدایت انسان‌ها از طلوع نزول قرآن و انبعاث خاتم الانبیاء صلوات الله علیه و آله و اعلان نصب امامت امامان صلوات الله علیهم تا ابدیت هستند. 
ثقلین کامل کننده تعالیم همه کتاب‌های آسمانی و پیامبران توحیدی هستند و در نتیجه حوزه‌های علمیه وارثان تبار فکری همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی هستند.
قرآن کریم در آیات مختلف یهود و بنی‌اسرائیل را معرفی نموده است و حوزه‌های علمیه به عنوان وارثان تبار فکری ادیان توحیدی و پیامبران الهی به ویژه قرآن و عترت باید شناسنامه قرآنی و حدیثی یهود منحرف را اعلان تا یهود واقعی از یهودی نمای صهیونیست و... شناخته شود.
 وَدَّ كَثِيرٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُم مِّن بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا حَسَدًا مِّنْ عِندِ أَنفُسِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ(بقره 109) بسياری از اهل كتاب، از روی حسد‌ كه در وجود آن‌ها ريشه دوانده ‌ آرزو می‌كردند شما را بعد از ايمان‌آوردن، به حال كفر باز گردانند؛ با اينكه حق برای آن‌ها كاملاً روشن شده است
در این آیه دو شاخصه مهم در معرفی یهود منحرف ، اعلان می شود:
اول: آنان صبر می‌کنند تا دین جدید مستقر شود و بعد تلاش در نا امید کردن و منحرف نمودن پیروان آن دین می‌نمایند.
یهود منحرف در آغاز ورود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هیچ مقاومتی از خود نشان نداد و علی الظاهر با مشرکان مکه متحد نشد و بلکه به نوعی آنان را در جنگ بدر و احد و... تنها نیز گذاشت با اینکه اگر یهود از همان ابتدا با مشرکان مکه هم پیمان می‌شد شاید ورود پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله به مدینه و جنگ های بدر و احد و... با مشکلات خاصی روبرو می‌شد و کار برای اهل اسلام مثل برخی غزوات سخت تر می‌گردید.
اما یهود منحرف هماره چنین عمل می‌کند تا به انسان القا کند جز آیین آنان هیچ دینی توانایی ماندگاری و هدایت و استقرار ندارد.آنان از ابتدا دین جدید را مورد حمله قرار نمی‌دهند تا این دین اسطوره و... شود؛ بلکه بعد از استقرار تلاش بر نابودی آن دارند. برای همین آیه می‌فرماید: من بعد ایمانکم یعنی بعد از اینکه ایمان مستقر شد یهود منحرف برای کافر نمودن شما به آن دین تلاش و اقدام دارد. 
یهود منحرف طبق فرمایش امام حسن الزکی علیه السلام، با ایجاد تردید و تشکیک در معالم و معارف دین و القای شبهه انکار معجزات و اعجازی که راستی و صدق نبوت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و امامت آل الله علیهم السلام را ثابت می‌کند به کافر نمودن اهل اسلام می‌پردازد. (تفسیر البرهان،ج2،ص442)
امروزه می‌بینیم برخی نیز در همین راستا در تلاش هستند که به نفی و انکار کثرت معجزات آل الله علیهم السلام بپردازند و امام راحل قدس سره در کتاب کشف الاسرار این تفکر یهودی محور را رسوا فرمودند. 
امروز این آیه برای ما بسیار مفهوم قابل فهمی دارد. زیرا اسرائیل در آغاز استقرار انقلاب اسلامی ایران مانند گذشتگان خود وارد جنگ علنی نشد و حتی در حمایت علنی از صدام خود را علنی نکرد و به خیال خود گذاشت تا حکومت اسلامی مستقر شود و بعد تلاش نمود تا امت اسلامی را از این انقلاب اسلامی مایوس کند و بعد از چندین سال حمله نظامی نمود درست مانند یهودیان مدینه و... 
البته این قوم منحرف هماره محکوم به ذلت و شکست هستند؛ اما حوزه‌های علمیه باید با بازشناسی آیات و روایات در خصوص یهود منحرف، شناسنامه ننگین و تاریک آنان را به امت اسلامی معرفی نمایند. 
یهود منحرف همواره در تلاش است تا دین اسلام و حکومت اسلامی را ناکارآمد و ضعیف نشان دهد؛ لذا در این راستا از هیچ گونه اقدامی باز نمی ماند.
یهود منحرف حتی برای برخی رهبران اسلامی القاب می‌سازد تا رهبران اصیل از رهبران ساختگی شناخته نشوند. (الطبقات الکبری، ج3،ص250) 
شاخصه دوم یهود منحرف حسادت دائمی آنان است یعنی آنان دوست ندارند کسی به جز آن‌ها موحد باشد و می‌خواهند غیر یهودیان مرتد و کافر باشند و تلاش می‌کنند مسلمانان دائما در جهالت جاهلی باشند (تسنیم ،ج6،ص153)
حسادت آنان در زوایای مختلف ظهور بروز دارد:
کافر نمودن اهل اسلام ، عدم گسترش و پیشرفت اسلام ، عدم استقرار و ثبات دولت اسلامی حق، کشتن رهبران و نخبگان و امت اسلامی
پیروان یهود منحرف بر مدار حسادت کفر آمیز علیه اسلام حقیقی اقدام می‌کنند؛ لذا حضرت مولانا امیرالمومنین علیه السلام به معاویه فرمودند: «... ما آل‌ابراهیم (علیه السلام) هستیم که مورد حسادت قرارگرفتیم و تو به ما حسادت می‌کنی... با آنکه زان پیش خواستار پیروزی بر کافران بودند، به او ایمان نیاوردند. (بقره/۱۰۹) وقتی نبیّ ما چیزی را که می‌شناختند برایشان (اهل کتاب) آورد، آن‌ها از روی حسادتی که در وجودشان بود آن را انکار کردند. به‌درستی‌که خداوند بر هر بنده‌ای که بخواهد، از فضلش نازل می‌کند؛ از میان قوم حسادت‌کردند که چرا بعضی از ما بر بعضی دیگر برتری پیدا کرده‌اند؟ آگاه باشید! که ما اهل‌بیت (علیهم السلام)، همان خاندان ابراهیم (علیه السلام) هستیم که مورد حسادت قرارگرفته‌ایم؛ همان‌طور که پدران ما قبل از ما به همین روش مورد حسادت قرارگرفتند و گویی این حسادت سنّت شده است». ( بحارالأنوار، ج۳۳، ص۱۳۳)
این حدیث ثابت می‌کند معاویه یهودی منحرف بوده است که حضرت او را مصداق آیه 109 بقره معرفی می‌فرماید و فعل او را مطابق افعال یهودیان منحرف معرفی می‌فرماید. 
قرآن کریم در آیه دیگر در معرفی یهود منحرف می فرمایند: وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً (اسراء:4) ما به بنی‌اسرائيل در كتاب آسمانی اعلام‌ كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد و برتری‌جويی بزرگی خواهيد نمود.
صالح‌بن‌سهل گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره این قول خداوند: وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ پرسیدم. فرمودند: «منظور کشته شدن علی (علیه السلام) و نیزه‌خوردن امام حسن (علیه السلام) است. در مورد وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً فرمودند: «منظور کشته شدن امام حسین (علیه السلام) است». و در مورد: فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فرمود: وقتی یاری خون حسین (علیه السلام) فرا رسد». و در مورد: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ؛ فرمودند: «منظور گروهی هستند که خدا قبل از قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آنان را برمی‌انگیزد و هیچ ظالم و جنایتکاری نسبت به آل محمّد (ص) دعوت نمی‌کنند مگر اینکه او را می‌سوزانند؛ و این وعده‌ایست قطعی»
ملاحظه فرمایید دست یهود در شهادت حضرت امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین علیهم السلام را امام صادق علیه السلام بر اساس این آیه قرآن آشکار می‌سازد و حوزه‌های علمیه بایسته است این حقایق قرآنی و حدیثی را به جامعه اسلامی انتقال دهند. 
طبق آیات قرآن و احادیث کار یهود منحرف کافر نمودن ملت اسلامی بعد از ایمان و حسادت دائمی و به شهادت رساندن رهبران و نخبگان و فرهیختگان اسلامی است. 
آنان با کشتن شخصیت‌هایی با عظمت امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین علیهم السلام و ایجاد جنایتی در وسعت فاجعه کربلا نشان دادند که قرآن و احادیث آنان را دقیق و درست معرفی فرموده است.