«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

رهبر انقلاب اسلامی:

چرا صدای رعدآسای ملت ایران در 13 آبان را نمی‌شنوید؟!

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها نفر از بسیجیان، تشکیل بسیج را از مهمترین و بزرگترین ابتکارات امام خمینی(ره) خواندند و با ذکر گوشه‌هایی از برکات حضور بسیج در میدان‌های مختلف چهل سال اخیر، تأکید کردند: بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی،‌ و در واقع یک فرهنگ و تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام‌های بلند به پیش ببرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ممکن است یک نفر حتی جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد؛ اما هیچ ایرانی با غیرتی، حاضر نیست چنین باج‌هایی را بدهد، گفتند: بنابراین مذاکره با آمریکا، مشکلی را حل نمی‌کند و تنها در صورت باج دادن در همه مسائل اساسی و عبور از همه خطوط قرمز است که آمریکا مانند دوره پهلوی، دیگر کاری با کشور ندارد. اما آیا مردم برای این شیوه، انقلاب کردند و این همه شهید دادند؟!
ایشان در مقابل تجویز دیگر برخی مدعیان، مبنی بر «شنیدن صدای ملت»، خاطرنشان کردند: صدای رعدآسای ملت، امسال در ۱۳ آبان بلند شد؛ آیا آن را شنیدید؟! شما بشنوید صدای ملت را. آن جمعیت عظیم و بیش از ۱۰ میلیونی در تشییع شهید سلیمانی، صدای ملت بود. امروز تشییع شهدا در شهرهای مختلف و شعارهای مردم علیه تروریسم و اغتشاشگر، صدای ملت است. شما صدای ملت را نمی‌شنوید؟!
ایشان در توصیه به بسیجیان گفتند: امروز مهمترین شیوه بدخواهان، جعل و دروغ‌پردازی به وسیله تلویزیونهایشان یا فضای مجازی است، در مقابل این شگرد، با عمل به وظیفه جهاد تبیین، «روشن‌بینی خود را افزایش دهید» و اجازه ندهید دشمنی که بیش از تسلط بر سرزمینها به دنبال تسلط بر مغزها است، به این هدف دست یابد.
رهبر انقلاب در توصیه ششم، با تأکید بر اینکه «آمادگی عملی خود را حفظ کنید و غافلگیر نشوید»، گفتند: حواس همگان بخصوص مسئولان کشور، باید در خصوص مسائل اطراف کشور هم جمع باشد؛ چرا که برای ما هم منطقه غرب آسیا، هم قفقاز و هم مناطق شرقی کشور مهم است و باید حواس ما به همه اینها باشد که دشمن چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استفاده مستکبران از فرصت جام جهانی و غفلت ناشی از تمرکز همه چشمها به آن برای انجام کارهای دیگر (مانند دوره‌های قبلی این مسابقات)، مراقبت و هوشیاری در این مقطع را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: اکنون که اسم جام جهانی را آوردیم، بگوییم که دیروز، بچه‌های تیم ملی ما، چشم ملت را روشن کردند و ان‌شاءالله چشم‌شان روشن باشد که ملت را خوشحال کردند.