ترک دعا برای ظهور به ضرر دنیای ما هم هست؛ چه رسد به آخرت!
آیتالله بهجت (ره) میفرمایند: اگر ما برای «تعجیل فرج» دعا نکنیم، یا در دعاکردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضررِ دنیای ما هم خواهد بود؛ چه رسد به آخرت و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است.
اگر در دعاکردن برای فرج قاصر باشیم یا در آن تساهل و تکاسل و سهلانگاری و سستی کنیم و این مطلب را جدّا نخواهیم، درحقیقت دنیا را نخواستهایم؛ زیرا امور مخالف فرج، بر ضرر مردم است و بدون فرج، مسلمانها دنیایی نخواهند داشت. چنانکه میبینیم کفار، آنها را مالالمصالحه خود و متعدد و متفرق کردهاند و هرکدام از آنها که مخالف منافع آنهاست، دیگران را به جان او میاندازند و خودشان کنار مینشینند، و سرانجام هر طرف پیروز شد، به سود کفار خواهد بود.
(منبع: کتاب نفحات)
عاشقانههایی که در فرهنگ غرب پیدا نمیشود
وقتی که همسر علامه طباطبایی، مرحوم میشوند، علامه بیتابی و گریههای سختی داشتهاند و تا مدتها حالشان مساعد نبوده است.
علامه امینی میخواهند حضرت استاد را دلداری دهند که ایشان میفرمایند: من برای آنهمه زنانگی و کدبانوگری بیقرارم.
همسر علامه، با اینکه از یک خانواده مرفه بودهاند؛ اما در کمال بزرگواری، تمام مشقات زندگی با یک دانشمند دینی که تمام زندگیاش کتاب و قلم بود را به نحو احسن مدیریت کرده بودند و نقش بیبدیلی در رشد علمی همسرشان داشتهاند. طوری که علامه فرمودهاند: با رفتن او برای همیشه خط بطلان بر زندگانی خوش و آرامی که داشتیم کشیده شد!
آری! این زن اسلامی هست و گوشهای از آثار زنانگی الهی است. دست ایادی غرب از این زن و زنانگی تهی است؛ لذا به الگوهای خانوادهستیز مانند ولنتاین روی آورده است، اما اگر زن شیعه با این تاریخ هویتی خود و زنان نامآورش انس بگیرد، در مقابل فرهنگ وارداتی بیاصالت غربی، مصون خواهد ماند.