امام مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف): حقانیّت و واقعیّت، با ما اهل‌بیت رسول‌الله (ص) می‎باشد و کناره‎گیری عدّه‎ای از ما، هرگز سبب وحشت ما نخواهد شد؛ چرا که ما دست‌پرورده‌های نیکوی پروردگار می‎باشیم و دیگر مخلوقین خداوند، دست‌پرورده‌های ما خواهند بود.    (بحارالانوار: ج ۵۳، ص ۱۷۸)  

نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد

بیست ویکم مرداد فرصت مغتنمی برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی صنایع کوچک و متوسط و ارج نهادن به ارزش‌های معنوی، اجتماعی، تلاشگران در این عرصه اقتصادی است، تا یکبار دیگر جهت ارتقا و احیا صنایع کوچک و متوسط متحد شویم و در سالی که مزین بنام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است بتوانیم گامی راسخ در جهت بهبود وضعیت این صنایع برداریم. 
در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط بیش از 96درصد صنایع کل کشور و حدود 50 درصد از اشتغال کشور را در برگرفته و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاغل در صنایع مذکور، بنحوی حمایت از ایجاد اشتغال صنعتی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی در همه مناطق به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است. اگر اقتصاد کشور به سمت این‌گونه صنایع سوق داده شود، شاهد تغییرات بنیادین در اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود. بنابر این گزارش، به دلیل اهمیت و جایگاه اقتصادی صنایع کوچک در اقتصاد کشورمان «روز حمایت از صنایع کوچک» نامگذاری شده است. مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از تولید ملی بویژه صنایع کوچک، تاکید فرموده‌اند. صنایع کوچک با توجه به سرمایه اولیه پایینی که نیاز دارد، فشار مالی سنگینی به دولت وارد نمی‌کند؛ اما در مقابل، ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد.
در عصر توسعه نقش‌آفرینی صنایع کوچک قرار داریم، یک چهارم اشتغال کل جهان و یک سوم مجموع سرمایه‌گذاری‌ها، در صنایع کوچک است. برای ایجاد نشاط اقتصادی و همچنین رونق تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، لازم است ابتدا تقاضایی منطقی برای تولیدات آنها ایجاد کنیم تا این واحدها در سایه فضای سالم کسب و کار بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.
اما اگر به دنبال توسعه و رونق اقتصادی بر مبنای سیاست‌های اقتصادمقاومتی هستیم، باید بدانیم که با توجه به واقعیت اقتصاد ایران، می‌بینیم سهم بنگاه‌های کوچک اقتصادی کاملاً قابل توجه است و اگر این بخش از اقتصاد به رشد و شکوفایی برسد، به توسعه اقتصادی هم خواهیم رسید.