

چرا فیلترینگ؟
مرضیه عاصی
کسانی که دم از رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ میزنند، باید بدانند که واقعاً اینها محل ساماندهی انواع اغتشاشات و حملهها به مردم و کشور هستند. بستر حکمرانی غربی است. محل حضور دشمنان ما هستند. اصلاً، زمین آنهاست!
[1]. آیا فضای مجازی، یک محیط زندگی است؟! محیط زندگی یعنی جایی که در آن روابط اجتماعی، فرهنگ، اقتصاد و ذهنیت انسانها شکل میگیرد. جایی که فرزندان این مرزوبوم، در آن تربیت میشوند، رشد میکنند و بزرگ میشوند، ارادهها جهت میگیرند و تمایلات بروز پیدا میکنند. فضای مجازی، یک فضای حقیقی جدید است، پس باید این محیط را از هرگونه آلودگی، خصوصاً آلودگی به "سمّ شیمیایی" پاک کنیم.
[2].چون از قرآن الهام گرفتهایم که هرگاه خطری ما را تهدید میکند؛ باید بین خود و خطر، سدّ محکمی ایجاد کنیم که راه نفوذ خطر، بسته شود. در آیات ۹۴ تا ۹۹ سوره کهف، در ماجرای یأجوجومأجوج و همسایگان آن دو، آمده است که آنان به ذوالقرنین گفتند؛ یأجوجومأجوج فساد میکنند؛ آیا سدّی میان ما و آنها میبندی؟ ذوالقرنین گفت: به شرطی که با قوّت به من کمک کنید؛ پس با قطعات آهن ومس ذوب شده، بین آهنها سدّ محکمی ساختند که راه نفوذ کاملاً بسته شد؛ آنها متحد شدند و خود را از شرّ دشمن، ایمن کردند؛ آن هم با سدّ بزرگی که نمیشد هیچ راه نفوذی در آن ایجاد کرد. دشمن را فیلتر کردند، آن هم فیلتری به این نفوذناپذیری. پس ما هم باید بین خودمان و خطر موجود - فضای مجازی سمّی- سدّ محکم نفوذناپذیری ایجاد کنیم.
[3].چون باید از ولیّامرمان اطاعت کنیم که میفرماید: «همانطور که بعضی از کشورها، طبق فرهنگ خودشان فضای مجازی را قبضه کردهاند، ما چرا این کار را نمیکنیم؟! چرا به تهدیدهای فضای مجازی اعتنا نمیکنیم؟! چرا این فضای غیرمنضبط را رها میکنیم؟!» (بیانات در دیدار معلمان، ۱۳ اردیبهشت ۹۵). ما در این فضای مجازی دشمن، زندگی میکنیم و در هوای آلوده، تنفس مینماییم و آلودگی آن، از نوع آلودگی به گاز خردل میباشد که بسیار کُشنده است و آثار آن تا سالها ماندگار است.
[4].آنان که دم از رفع فیلترینگ میزنند، این صحنه را ول و رها میپسندند، طرح صیانت را به حاشیه میگذارند، گردنِ دیگری میاندازند و بیخیالش میشوند، بدانند که اگر حاکمیت الهی، بالای سر این محیط زندگی قرار نگیرد و حاکمیت طاغوت، حکمفرما شود، سنّتِ «یُخرِجُونَهُم مِن النُّورِ ِالَی الظّلُمات» انجام میشود! سپردن جامعه به ولایت طاغوت، نتیجهاش، فریب، گمراهی وتسویل شیطان است و کسبوکار زیر سایه طاغوت، لازمهاش تثبیت ولایت طاغوت و بهباددادن کل کسبوکارها است و بیعدالتی را در جان مردم تثبیت میکند و این، همان تثبیت حکمرانی غرب است!
[4].چون شهیدان زیادی دادیم که یک وجب از خاکمان را ندهیم؛ اما خاک، بهخودیخود، موضوعیت نداشت. خاک، برای ما معنا داشت، استقلال و هویّت ایران مهم بود، اراده جامعه ایران مهم بود، سپردن محیط زندگی «حقیقی» مردم به دشمن، دادن استقلال کشور است! دادن خاک است! عبور از روی خون شهدا است! عقبنشینی مسئولین در این سالها در حوزه فرهنگ، فریاد "اَینَ عمّار و آتشبهاختیار" رهبرمان را بلند کرده است! نباید با عقبنشینی، جان، مال و ناموس مردم را به بیگانه بسپاریم. فیلترینگ و مسدودکردن محیط حکمرانی دشمن، بسیار ضروری است، هرچند بسیار دیر شده است.
[5]. کسانی که دم از رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ میزنند، باید بدانند که واقعاً اینها محل ساماندهی انواع اغتشاشات و حملهها به مردم و کشور هستند. بستر حکمرانی غربی است. محل حضور دشمنان ما هستند. اصلاً، زمین آنهاست! دشمن، میلیاردها خرج کرده تا در فضایِ بیقانون و ولنگارش، بهوسیله همین پلتفرمها، پیادهنظام بسازد و ساخت! پس عاقلانه بیندیشید که پس از رفع فیلتر، همان آش و همان کاسه قبلی خواهد شد. باز اغتشاش و هزینهتراشی برای ملت و حاکمیت! الان دیگر همه میدانند، زمین مجازی دشمن، چه لجنزاری است.
[6].بنابراین اگر چند نفر گفتند: «هزاران نفر با فیلترشکن وارد میشوند؛ پس فیلتر بیاثر است»، فریب نخورید! یا میگویند: «بعضی از کسبوکارها در این پلتفرمهاست»، خُب پلتفرمِ جایگزین، درست کنند. طبق بیانیه گام دوم، اهل تحول، اهل حرکت جهادی و اهل انجام کارهایی که بهظاهر شدنی نیست؛ باشید. فیلتر کردن پلتفرمهای خارجی، خیلی موثر است و از طرفی باید سازمانهای دولتی، دانشگاهها، مدارس و ... را ملزم به استفاده از پلتفرمهای داخلی کرد. اینکه یک نظام مدیریتی داخلی و بدون وابسته به غرب داشته باشیم؛ چیز محالی نیست. مردم همیشه پایکار هستند. اگر مسئولین ذیربط هم به تکلیف خود عمل کنند.
زنانِ نقشآفرین
زهره حیدری
«زنِ ایرانی» در تمامی زمینهها با حفظ شئونات اسلامی، فعالیتهای چشمگیری دارد و در ردههای بالایی، افتخارآفرین است. نگاه ایرانی به زن، یک نگاه مقدس و ارزشمند است؛ در جایگاه مادری، دلیرپرور و در جایگاه همسری، عروجدهنده و در جایگاه اجتماعی، پیشبرنده است. این نگاه، برعکس دیدگاه کشورهای اروپایی و غربی به جایگاه زن است که به زن، فقط دید ابزاری و جنسی دارند.
«زنِ ایرانی» در عرصه دینی_اجتماعی، یعنی گوهرشادها، مسجدی ساختند که هم محل عبادت، هم جایگاه علمآموزی، معرفت، آگاهی و هم محل شهادت است. پروین اعتصامیها، در عرصه ادبیات نامدار و ماندگار.
اسدیها و کرجوها و... که مبارزات سیاسی و شهادتشان، زمینهای شد برای ایجاد جمهوری اسلامی در ایران.
سیده شاهحسینیها، در عرصه هنر فیلمنامهنویسی و کارگردانی، مسائل دینی و جهاد را لحاظ نمودند.
حیدریها، در عرصه ورزش، باحجاب و پوشش دینی، با افتخار بر سکوی قهرمانی میایستد و اجازه نمیدهد، مردان مدال به گردنش بگذارند و با او مصافحه نمایند.
پزشک محجبهای که بیمار بیبضاعت را فیسبیلالله معالجه مینماید.
نخبههای علمی متدینی که شب و روز، روی پروژههای خود برای ارتقا علمی کشورش مشغول است و بورسیههای آمریکایی و اروپایی را بههیچعنوان نمیپذیرد و با وجود تمام مشکلات پیش رو، برای پیشرفت وطنش تلاش مینماید.
معلم، دبیر و استادهایی که در تربیت و علمآموزی، تمام ارزشهای دینی را لحاظ مینماید و برای تربیت دینی، اهمیت بیشتری قائل است.
فعال فضای مجازی که در دشمنشناسی، شناخت معارف دینی و مسائل سیاسی، برای ارتقا آگاهی کاربران پررنگ عمل میکند.
مُبلِغ خارج از کشوری که برای انتشار معرفت حقیقی دین مبین اسلام، فعالیت مینماید.
کارآفرین و جهادگری که دست بسیاری از زنان بیسرپرست خانواده را میگیرد.
فعال اجتماعی که در تمام فتنههای دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، منفعل نبوده و نقش بسزایی برای رفع آن دارد؛ همچون راهپیماییها، همراهی همسر در رفع اغتشاشات، رضایت و صبوری در شهادت فرزند مدافع امنیتش، فعالیت اجتماعی معرفتی در جامعه زنان، مانند سخنرانی و فعالیت فرهنگی. و زن ایرانی یعنی ...
اینها تنها نمونههایی از «ایرانی بودن زن»، در کشور جمهوری اسلامی ایران است؛ و همچنین زنان فعال گمنامی در کشور داریم که هنوز شناخته شده نیستند و در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، نقش بسزایی دارند.