امام رضا (علیه السلام): هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد، از ما کمک و یاری بجوئید.  (مستدرک‏الوسائل/ج5/ص229)  

شغل‌های جدید و نوظهور در ایران با درآمد مناسب (5)

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
یکی دیگر از شغل‌های جدید و پردرآمد در ایران شغل «کارشناس دیجیتال مارکتینگ» است. این شغل مخصوصا در سال‌های اخیر، رونق بسیاری پیدا کرده است؛ زیرا کسب‌وکارهای آنلاین به یک تیم دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ و بازاریابی محصولات خود در بستر اینترنت و صفحه‌های مجازی نیاز بسیاری دارند. ازاین‌رو، تعداد آگهی‌های استخدام این شغل بسیار بیشتر از قبل شده است و میزان درآمد این افراد نیز از وضعیت خوبی برخوردار است؛ به‌طوری‌که یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، ماهیانه حقوق خالص ۸ میلیون تومان دریافت می‌کند.
کارشناس تولید محتوا و کپی‌رایتر
شغل «کارشناس تولید محتوا یا کپی‌رایتر» در سال‌های اخیر رونق بسیاری پیدا کرده است. وجود کارشناسان تولید محتوا برای کسب‌وکارهایی که تمامی یا بخشی از خدمات خود را در بستر اینترنت و آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند، ضروری است. همچنین این شغل بسیار پرطرف‌دار است؛ زیرا نیاز به تحصیلات خاصی ندارد و می‌توان آن را به‌صورت دورکاری یا فریلنسری نیز انجام داد. کپی‌رایتر، یکی دیگر از شغل‌های جدید و پردرآمد در ایران است و به کسی گفته می‌شود که به هدف فروش محصولات و بازاریابی و تبلیغ، تولید محتوا می‌کند.
تفاوت کارشناس تولید محتوا با کپی‌رایتر، معمولا در این است که یک کارشناس تولید محتوا در مورد موضوع یا موضوعاتی، متن‌های طولانی و مقاله می‌نویسد؛ اما یک کپی‌رایتر گاهی نیاز است در حد چند کلمه، متنی تبلیغی و خلاقانه بنویسد که افراد را به خرید آن محصول جذب کند. می‌توان گفت که سطح شغلی کپی‌رایتر از کارشناس تولید محتوا بالاتر است و معمولا کسانی که کپی‌رایتر هستند، تولید محتوای بلند نیز می‌کنند؛ اما لزوما کارشناس تولید محتوا، یک کپی‌رایتر نیست.
میزان درآمد هر دوی این مشاغل، معمولا خوب است. اگرچه می‌توان گفت که میزان حقوق کپی‌رایترها بیشتر است. اگر این افراد در کنار کار اصلی خود، به‌عنوان شغل دوم یا فریلسنری به تولید محتوا نیز مشغول باشند، می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.
ادامه دارد...