«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

ستون سمت چپ فصل رویش 1102

نوجوانان و جوانان با "دستاوردهای انقلاب" آشنا شوند
استاندار قم، در جلسه ستاد استانی هفته پژوهش گفت: رویکرد اطلاع‌رسانی در هفته پژوهش به‌ویژه در فضای مجازی، باید امیدآفرینی بین مردم و اثرگذاری بر حل مسائل جامعه باشد.
سید محمدتقی شاه‌چراغی، با اشاره به اینکه تحول، تنوع و بازنگری در برگزاری رویدادهای مختلف خوب است، گفت: در بحث موضوعات پژوهشی، باید میزان اثربخشی پژوهش در رفع نیاز جامعه، موردتوجه باشد.
وی با انتقاد از عدم آشنایی بخشی از جوانان و نوجوانان نسبت به دستاوردهای علمی و فنی انقلاب اسلامی گفت: ما در عرصه‌های مختلف علمی و فنی، صاحب جایگاه ویژه‌ای هستیم و حتی در برخی موارد جزء کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شویم؛ پس باید این افتخارات علمی با استفاده از هر ابزاری، به دانش‌آموزان ما معرفی شود.
شاه‌چراغی با بیان اینکه باید از رسانه‌ها در معرفی دستاوردهای علمی و فنی استان، به بهترین شکل استفاده شود، افزود: رویکرد اطلاع‌رسانی در هفته پژوهش به‌ویژه در فضای مجازی، باید امیدآفرینی بین مردم و اثرگذاری بر حل مسائل جامعه باشد.

توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان
مهدی چمران در یک‌صد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: توصیه مقام معظم رهبری این بود که در کل کشور، اقدامات، باصلابت و قدرت انجام شود و امیدواریم همه در این مسیر به‌درستی پیش بروند.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان، هرآنچه بخواهند می‌توانند تولید کنند، یادآور شد: این توان از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، جای خرسندی و تقدیر دارد. این موفقیت‌هاست که دشمن را به هراس وا می‌دارد و آن‌ها را ناچار می‌کند که مشکلاتی را برای کشور ایجاد ، تا مانع پیشرفت ما شوند که قطعاً به نتیجه نخواهند رسید.