«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

ستون سمت راست فصل رویش 1102

شناخت آفات اقتصادی، دشوار نیست
جامعه انقلابی، ممکن است از طرف بیگانگان مورد محاصره اقتصادی و تجاری قرار گیرد، تا اوضاع‌واحوال اقتصادی و مالی رو به وخامت و نابسامانی گذارد و در نتیجه، مردم ناراضی و نسبت به‌نظام انقلابی، بدبین شوند و ارکان نظام دچار تزلزل، سستی و ضعف گردد. راه مبارزه با این امر این است که اولاً روحیه ایثار، صبر و قناعت را در مردم ایجاد و تحکیم کنند؛ و ثانیاً با برنامه‏ریزی‏های عالمانه، معقول، و شرعی، هرچه زودتر ریشه‏های وابستگی اقتصادی به بیگانگان را بخشکانند و مقدّمات خودبسندگی اقتصادی را، در همه زمینه‏های کشاورزی، دامپروری، صنعت و تجارت فراهم آورند.
اساساً، آفات نظامی و آفات اقتصادی هم به‌خوبی شناخته شده‏اند و هم در زمینه مبارزه با آنها، اطّلاعات و تجارب لازم و کافی به‌دست‌آمده است. ولی آنچه شناختن آن دشوار است و راه مبارزه با آن نیز پر از سنگلاخ‏ها و پیچ و خم‏هاست، همانا آفات اخلاقی و آفات عقیدتی است.
(کتاب انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن به قلم علامه مصباح یزدی (ره)، ص ۱۶۱)