«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

فاش شدن راز ۱۱ سپتامبر توسط ژنرال آمریکایی

ژنرال وسلی کلارک رئیس سابق ستاد ارتش امریکا و فرمانده سابق ناتو در سال ۲۰۰۷ با صراحت اعلام کرد:
حادثه ۱۱ سپتامبر بهانهای برای ویران کردن لبنان، عراق سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.
این ژنرال کهنه کار آمریکا ادامه داد: تمام ۷ کشور به غیر ایران با جنگ نابود شدند. ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی به نابودی نرم تغییر کرد.‏
او هم چنین گفت تحریم ها دو هدف دارند.
یا ایران دچار آشوب می شود که پروژه سوریه جنگ داخلی اجرا می شود یا ایران تسلیم مذاکره می شود که پروژه عراق و لیبی خلع سلاح و حمله نظامی اجرا میشود.
ایران راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد یا پیروز می شود و ابرقدرت می شود یا شکست می خورد و نابود می شود.

صادرات نفت ایران بدون توافق هم افزایش یافت
رویترز: آمار منابع غربی نشان می دهد صادرات نفت ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، با وجود تحریمهای آمریکا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است.
شرکت مشاوره انرژی «اس وی بی اینترنشنال» اعلام کرد صادرات نفت ایران در دسامبر به ۱.۱۳۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۴۲ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر افزایش داشت و بر مبنای برآوردهای قبلی، بالاترین آمار صادراتی بود که این شرکت در سال ۲۰۲۲  گزارش کرده بود.
چین بزرگترین مشتری نفت ایران است. ایران همچنین سال گذشته نقش خود در ونزوئلا که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد را گسترش داد.

دسته بندی مطالب: