«اِعْلَمْ اَنَّهُ لاوَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحَارِمِ اللهِ وَ الْکَفِّ عَنْ اَذَی الْمُؤْمِنِ»   هیچ خویشتنداریای سودمندتر از دوری  از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست.  (فقه الرضا علیهالسلام / ص356)

اخبار ویژه - 1169

 
نرخ دیه کامل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد 
صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد که نرخ دیه کامل در سال ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.  
 
سازمان ملل: 
اسرائیل خبرنگاران را می‌کشد 
تیم تحقیقاتی سازمان ملل: حمله تانک مرکاوای به خبرنگاران در مرز با لبنان، در شرایطی انجام شد که هیچ درگیری در مرز وجود نداشت.   
 
طرح سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد      
سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام مسئول منطقه اروپای سازمان بهداشت جهانی، این برنامه را به نام ایران ثبت کرد.
 
انصارالله:
 از موضع خود عقب نمی‌کشیم    
سخنگوی انصارالله: بار دیگر تاکید می‌کنیم که مواضع یمن در قبال غزه ثابت است و تا پایان تجاوزات اسرائیل و رفع محاصره و ورود کمک‌ها به سراسر آن، در کنار غزه خواهیم ماند.
یمن هرگز از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و آن را مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی خود می‌داند که بر هر مسلمان و آزاده‌ای واجب است که غزه را یاری کند.
 
پوتین: در صورت لزوم آماده جنگ هسته‌ای هستیم  
رئیس‌جمهور روسیه:
کشورهایی که می‌گویند هیچ خط قرمزی در رابطه با روسیه ندارند، باید درک کنند که در این صورت در روسیه نیز هیچ خط قرمزی در رابطه با این کشورها وجود نخواهد داشت. اگر موجودیت روسیه مورد تهدید قرار بگیرد، به حاکمیت و استقلال کشور لطمه برسد، ما آماده استفاده از سلاح، از جمله هر نوع سلاحی، از جمله سلاح هسته‌ای هستیم.
 
ترانزیت جاده‌ای ۵۵ درصد
 رشد داشته است   
وزیر راه: ترانزیت جاده‌ای امروزه در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۵ درصدی دارد و این رکوردی بی‌سابقه است. در زمینه احداث راه روستایی برنامه داشتیم امسال ۳۰۰۰ کیلومتر احداث انجام شود و امروز از این عدد عبور کرده‌ایم.