امام باقر علیه السلام فرمودند:  به خدا سوگند که او (مهدی (علیه السلام)) مضطر (حقیقی) است که در کتاب خدا آمده می فرماید: «اَمَّن یجیب المضطر اذ ادعاه و یکشف السؤ...» بحارالانوار، ج ٥٢، ص ٣٤١ 

صفحه یک 1134

ترک فعل مسئولان؛ عاملی برای ترویج بی‌حجابی
جواد محمودآبادی
در زمان حکومت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) حضرت بر برخی از مسئولانی که نصب کرده بودند، آن‌چنان خشمگین می‌شدند که تن به لرزه می‌افتد. چراکه امورات مردم به دست آن مسئول است، عدل و حق، سعادت و شقاوت مردم به دست آن مسئول است. مسئولی که فساد مالی و اخلاقی را پیش پای مردم می‌گذارد، قطعاً مردم را به سوی شقاوت هدایت می‌کند و امیرالمومنین نیز در امر الهی با هیچ‌کس تعارف ندارد و قاطعانه امر پروردگار خود را جاری می‌کند و هیچ ترسی جز ترس از خشم خداوند، در او وجود ندارد.
به عنوان مثال، مولا امیرالمومنین در نامه ۴۱ نهج‌البلاغه خطاب به یک کارگزار خیانتکار می‌نویسند: 
...پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنین نکنی و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را کیفر خواهم کرد که نزد خدا عذرخواه من باشد، و با شمشیری تو را می‌زنم که به هر کس زدم وارد دوزخ گردید. سوگند به خدا اگر حسن و حسین چنان می‌کردند که تو انجام دادی، از من روی خوش نمی‌دیدند و به آرزو نمی‌رسیدند تا آن که حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلی را که به دستم پدید آمده نابود سازم.
این کلام مولا در زمانی است که خداوند وعده حکومت الهی در سراسر جهان را نداده است؛ اما این وعده در زمان ظهور امام‌زمان (علیه السلام) به بشر داده شده است که در آن روز، تمام زمین از عدالت الهی سرشار خواهد شد و حکومت اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله) همه جا را فرا می‌گیرد. 
اکنون سوال اینجاست که چگونه حکومتی سراسر عدل شکل بگیرد، در حالی که عاملان و مسئولانی که با کوتاهی کردن (و یا عمداً) در امر اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مردم باعث گسترش فقر و فساد و فحشا و... شدند، مجازات نشوند؟! 
"می‌گویند شخصی در طلب دنیا بود، آن‌چنان که می‌خواست به آن نرسید، شیطان بر او ظاهر شد و گفت اگر می‌خواهی به دنیای خودت برسی، باید عده‌ای را دور خودت جمع کنی و با گمراهی آنان، دنیای خودت را تامین کنی. شخص چنین کرد و بعد از گمراهی افراد گوناگون، فکر پشیمانی به سرش زد. نزد پیامبر زمان خود رفت و از او خواست تا از خداوند بخواهد که او را ببخشد. پروردگار بر پیامبر زمان وحی کرد که به آن شخص بگو تا تک‌تک افرادی را که گمراه کردی به راه راست هدایت نکنی، تو را نخواهم بخشید..."
امام‌زمان (علیه السلام) در هنگام ظهور، شمشیر عدالت امیرالمومنین را بر کمر بسته‌اند و پیراهن خونین حسین فاطمه را بر تن دارند. این به چه معناست؟ آیا جز این است که با ذوالفقار حیدری قرار است انتقام خون امام حسین (علیه‌السلام) را بگیرند؟ این مهربانی است یا خشم؟ قطعاً این خشم الهی است که به‌واسطه ولیّ خدا بر دشمنان نازل خواهد شد و انتقام سختی از آنان گرفته می‌شود. هر چیزی جای خود دارد. همان‌طور که نمی‌توان به قاتلان و وحشیانی که خون انسان‌های بی‌گناه را برای منافع خودشان روی زمین می‌ریزند گل هدیه داد، با افرادی هم که ایمان و حیا و عفت و... مردم را دزدیدند، نمی‌توان با مهربانی برخورد کرد.
امروز هستند کسانی که به‌خاطر کم‌کاری و کوتاهی در امر مسئولیت خود، و یا بالاتر از آن، عمداً باعث ترویج فساد و بی‌حجابی می‌شوند. مگر شوخی است که شما روح ایمان را از مردمانی جدا کنید که خداوند برای هدایت آنان ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۴ معصوم را فرستاده است تا هدایت شوند، آنگاه خداوند از شما بگذرد و از شما انتقام کسانی که گمراه کردید را نگیرد؟!
به نقل از زراره آمده است که: از امام صادق علیه‌السلام پرسیدم: درباره این سخن پیامبر صلی‌الله علیه و آله که: زناکار در حال داشتن ایمان، زنا نمی‌کند، چه می‌فرمایید؟ فرمودند: روحِ ایمان از او کنده می‌شود [آنگاه مرتکب زنا می‌شود]. عرض کردم: روحِ ایمان از او کنده می‌شود؟ پس، از روح ایمان برایم بفرمایید. فرمودند: آن هم چیزی است. آنگاه فرمودند: این‌گونه بهتر می‌فهمی [آیا] ندیده‌ای که انسان چیزی را می‌خواهد؛ ولی در درون او چیزی وی را از آن خواهش باز می‌دارد و نهی می‌کند؟ عرض کردم: چرا. فرمود: آن چیز، همان روحِ ایمان است. (بحار الأنوار: 69/ 63 /7)
آقای مسئول، و یا کسی که عاملی هستی برای ترویج فساد از هر نوع، مخصوصاً فساد اخلاقی و بی‌بندوباری که دو جنبه اخلاقی و براندازی (آندلس) به همراه خود دارد، به گوش باش! دست انتقام خداوند روزی گریبان تو را خواهد گرفت که روزی عمداً یا با کوتاهی‌های خود، روح ایمان مردم را از آنان گرفتی و آن روز انتقام، دیر نیست... شواهد این را می‌گوید که عصر ما بسیار و بسیار نزدیک به ظهور است...
در روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که فرمودند: برای مخالفان ما در دولت ما نصیبی نیست. خداوند حلال نموده است خون آنان را در هنگام قیام قائم ما، اما امروز چنین چیزی بر ما و شما حرام است. پس مبادا فریب بخورید. (بحارالانوار، بیروت، لبنان، 1983م، ج52، ص376)
اگر امروز دستمان به‌خاطر مصالحی که برای حفظ انقلاب داریم بسته است و نمی‌توانیم امثال میرحسین موسوی و کروبی و... را مجازات کامل کنیم، فردایی خواهد بود که امام‌زمان (علیه السلام) از آنان انتقام حقیقی را خواهند گرفت... انتقام از هر مسئولی که باعث گسترش فساد و فقر و... شده است.
اگر الان مهلتی دارید برای نفس کشیدن، دو جنبه دارد؛ یا پروردگار منتظر توبه حقیقی و بازگشت شماست... که البته توفیق توبه به هرکسی داده نمی‌شود و یا اینکه پروردگار، شما را نگه داشته است برای روز انتقام. 
از امام محمدباقر (علیه‌السلام) در ذیل آیه "فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ اَمْهِلْهُمْ رُوَیْداً" (طارق/17) نقل شده است که فرمودند: معنای آیه این است که «ای پیامبر! به کافران مهلت بده اندکی؛ زیرا هنگامی که قائم قیام کند، از همه جباران و طاغوتیان انتقام خواهند گرفت». (یزدی حائری، علی، الزام الناصب، ج۲، ص۲۹۵، تحقیق سید علی عاشور، بی‌تا.)
"از روایات، چنین استفاده می‌شود که امام مهدی (علیه السلام) ابتدا مردم را به سوی حق دعوت می‌کنند و قبل از آغاز هر جنگی، به معرّفی دین حق برای دشمنان می‌پردازند و فرصت انتخاب میان حق و باطل را به آنان می‌دهند و تنها بعد از اتمام حجّت بر دشمنان، از قدرت شمشیر استفاده می‌کنند. پس چون آن حضرت، ابتدا، اتمام حجّت می‌کنند و آنان با این که به حق واقف می‌شوند و از آن اطلاع پیدا می‌کنند، از آن روی‌گردان می‌شوند، نمی‌توان گفت که آن حضرت، اسلام را با اجبار پیاده می‌کند؛ بلکه باید گفت، هر کس که اسلام را قبول می‌کند، از روی رغبت و اختیار است و هر کس آن را قبول نمی‌کند، باز با آگاهی و اختیار است؛ لکن بعد از این سوءاختیار، از سوی لشکریان امام نابود می‌شود تا در جهان فتنه‌ای نماند. حضرت مهدی (علیه السلام) به سوی کوفه رهسپار می‌شوند. در آن جا، شانزده هزار نفر مجهّز به سلاح در برابر حضرت می‌ایستند. آنان، قاریان قرآن و دانشمندان دینی هستند که پیشانی‌هایشان از عبادت زیاد، پینه ‌بسته، چهره‌هایشان در اثر شب‌زنده‌داری، زرد شده؛ امّا نفاق، سراپایشان را پوشانده است. آنان یک‌صدا فریاد بر می‌آورند: «ای فرزند فاطمه! از همان راهی که آمده‌ای، باز گرد؛ زیرا، به تو نیازی نداریم.» حضرت، در پشت شهر نجف، پس از ظهر روز دوشنبه تا شامگاه، بر آنان شمشیر می‌کشند و همه را از دم تیغ می‌گذرانند و در این نبرد، از یاران حضرت، حتّی یک نفر زخمی نمی‌شود. امام صادق (علیه‌السّلام)  می‌فرمایند: «خداوند، حضرت قائم (علیه السلام) را به سه لشکر یاری می‌دهند: فرشتگان، مومنان، رعب». از این روایات و احادیث دیگر نیز استفاده می‌شود که دشمن، از حرکت لشکریان حضرت مهدی (علیه السلام) چنان وحشت زده می‌شود که وقتی لشکریان حضرت از جای می‌خواهد حرکت کند، کسی جرئت شورش علیه آن ندارد. (مقاله نحوه غلبه جهانی امام‌زمان (علیه السلام) در وبگاه ویکی فقه) "
همه اینها را گفتیم تا هشداری باشد برای کسانی که فکر می‌کنند با یک توبه ساده، تمام کوتاهی و یا افعال عامدانه آنان که مروج فساد بود، به راحتی بخشیده می‌شود. خیر! چنین نیست... 
پس هر کسی که مسئولیتی بر دوش دارد بداند، اگر در راه خدا تلاش کرد، هم دنیا دارد هم آخرتش را؛ اما اگر فساد را رواج داد، نه دنیا دارد نه آخرت!
 
کشف حجاب= عدم پذیرش قانون=  دیکتاتوری 
قاسم روانبخش
از فتنه سال ۱۴۰۱ که عده‌ای اغتشاشگر کشور را به آشوب کشیدند، عده‌ای فرصت‌طلب نیز به بهانه دفاع از زنان وارد عرصه شدند و با شعار زن زندگی آزادی، به دروغ به دفاع از زنان پرداختند. عده‌ای مردان هوس‌باز که به دنبال بهره بردن رایگان از زنان بودند، خواهان آزادی بی‌بندوباری زنان شده، آنان را به کشف حجاب تشویق می‌کردند. در آن زمان، صاحبان خِرد و دلسوزان کشور هشدار دادند که در پس این ماجرا، اولاً دست دشمن قرار دارد و ثانیاً مردان هوس‌بازی که به دنبال لذت و بهره‌وری رایگان از زنان هستند! آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند که این برنامه، حد یقفی ندارد و به سوی برهنگی و بردگی جنسی زنان پیش خواهد رفت. متاسفانه در سایه تساهل و تسامح مسئولان  و مردم، این حرکت توسعه پیدا کرد و حکم خدا بر زمین ماند. همواره دلسوزان هشدار داده‌اند که اگر دیر بجنبیم و در انتظار تصویب قانون مجلس بمانیم، دشمن به هدفش خواهد رسید؛ بنابراین باید با قوانین موجود به مبارزه بی‌حجابی رفت و از گسترش آن جلوگیری کرد. کاری که این روزها شروع کرده‌اند، می‌بایست از همان سال قبل آغاز می‌شد تا شاهد بی‌بندوباری‌ها اجتماعی امروز نباشیم. امروز هم هر چند دیر است؛ ولی باز هم بهتر از فرداست؛ زیرا کسانی که کشف حجاب کرده، قانون رعایت حجاب را قبول نداشته و در عمل التزامی به قانون رسمی کشور ندارند، 
در واقع دیکتاتور هستند.
 
آیا مقابله قاطع با هنجارشکنان، امنیت کشور را خدشه‌دار می‌کند؟
پاسخ اجمالی: 
1) اولاً که این گونه نیست؛ ثانیاً اگر این‌گونه باشد، نه در مورد حجاب، که در مورد هزار مسئله دیگر هم این احتمال وجود دارد که امنیت ما تحت تاثیر قرار بگیرد و با اعتراضات مواجه شویم؛ مثل موضوع خودرو، وضعیت بانک‌ها، بورس، وضعیت تجارت‌بازی مدارس غیردولتی، ترک فعل برخی مسئولین و مدیران، گرفتار شدن مردم در پیچ‌وخم ادارات دولتی و... جالب این است که آن مسائل را حل نکرده‌ایم و سال‌هاست که در حال راه رفتن روی اعصاب مردم هستند؛ اما وقتی سخن از اجرای حکم الهی و اتفاقاً خواست مردم و صاحبان اصلی انقلاب می‌شود، مسئله امنیت را وسط می‌کشیم!
2) امام (ره) در اوج درگیری‌های داخل کشور و در اوج جنگ با سایر کشورهای جهان و در زمانی که مردم عادت به وضعیت فسق و فجور زمان شاه داشتند، در مشکلات اقتصادی به سر می‌بردیم و... به طور قاطع پای مسئله حجاب ایستاد. اتفاقاً آن زمان وضعیت امنیتی ما به اندازه امروز، محکم و استوار نبود.
3) اتفاقاً برای امنیت هم که شده، باید محکم جلوی هنجارشکنان ایستاد. از آنجایی که باور، اعتقاد و فرهنگ اسلامی، بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی و مایه امنیت و نگهداری کشور در بیش از ۴۴ سال گذشته بوده؛ بنابراین در برابر هر چیزی که موجب تهدید و آسیب زدن به این ریشه و دستاوردهای آن می‌شود - چه به صورت جنگ نرم و چه به صورت جنگ سخت - باید محکم ایستاد. ادامه هنجارشکنی‌ها منجر به ناامنی برای کل کشور و در عرصه‌های گوناگون می‌شود.
 هنجارشکنی علنی یعنی سست شدن پایه‌های نظام اسلامی و سست شدن پایه‌های نظام اسلامی یعنی اجازه طمع به دشمن دادن و راه را برای از بین بردن ماهیت جمهوری اسلامی باز کردن! وقتی هم که جمهوری اسلامی نداشتیم، به ناچار باید عوارض گوناگون و ناامنی‌ها در عرصه‌های مختلف را به جان بخریم.
 نتیجه اینکه، نمی‌توان از ترس اینکه یک جا اعتراض و داد و فریادی از یک مشت طرفدار بی‌بندوباری بلند می‌شود، عقب‌نشینی کرد؛ اما برای هزار جای دیگر کشور ناامنی ایجاد کرد.
 
سخنی با مهدی نصيري!
مهدی نصیری اخیراً با حضور بر سر مزار مهسا امینی، ضمن آغاز سخن خود با نماد معروف همجنس‌گرایان (رنگین‌کمان)، از مهسا با القاب «حضرت مهسا» و «حضرت ژینا» نام برد و ضمن تکرار اتهام قتل مهسا امینی، او را شهیدی دانست که منشاء انقلاب زن، زندگی و آزادی در ایران شد و در انتها گفت: «برای آزادی و آبادی ایران، از روح این دختر ایران استمداد بطلبیم»!
در حاشیه این اقدام ناپسند، توجه ایشان به چند نکته حائز اهمیت است:
۱. اندکی فکر کن و ببین از چه کسی بریده‌ای و به چه کسی پیوسته‌ای!
۲. تو که برای مدعای خودت از آیات قرآن استفاده می‌کنی، خداوند در قرآن عنوان واژه مقدس شهید را بر کسی اطلاق می‌کند که جانش را در راه خدا داده باشد، نه کسی که در راه مبارزه با حکم خدا کشف حجاب کرده و در این حال هم نه به صورت قتل؛ بلکه به مرگ طبیعی مرده است.
۳. شما که برای حضور بر سر قبر مهسا زحمت سفر به کردستان را به جان خریدید، خوب بود یک سری هم به قبر خانم مرحوم میترا استاد که به ضرب گلوله‌های دوست و هم‌سنگر شما محمدعلی نجفی مظلومانه و غریبانه در وان حمام به قتل رسید، می‌زدید و در دفاع از حقوق زنان قصیده‌ای می‌سرودید!
۴. کسی که در مبارزه دارای مبنا نباشد، سرنوشتی جز این نمی‌تواند داشته باشد. یک روز در مبارزه با تمدن جدید، از مرز انصاف عبور می‌کند و امروز در مبارزه با اصل انقلاب اسلامی و نظام اسلامی به وادی افراط و بی‌انصافی سقوط می‌کند.
۵. قابل توجه مقامات امنیتی کشور! 
این گونه تحرکات در راستای تلاش برای اغتشاشات جدید در کشور است که احتمالاً از سوی برخی مراکز امنیتی کشورهای درگیر اغتشاش مانند فرانسه و رژیم صهیونیستی طراحی شده باشد، توجه جدی داشته باشید!