وقتی نوجوانان زمان خود را در شبکههای اجتماعی یا پیامرسانها میگذرانند، عملاً فرصت گفتگوهای واقعی، مشاهده زبان بدن، درک لحن صدا و همدلی عملی را از دست میدهند. - پیامد: این محرومیت باعث تضعیف مهارتهای اجتماعی، افزایش احساس تنهایی و عدم توانایی در برقراری ارتباط عمیق با دیگران میشود